Реалізація Концепції національно-патріотичного виховання учнів в школі

Брошура

Посилання для перегляду брошури в повному обсязі

“З Україною в серці”

Виступ учнів 3-Г класу (класний керівник Кисіль Ольга Вікторівна) на окружному етапі фестивалю “З Україною в серці”. Молодці!

57484969_2296813320639469_3819461888882769920_n 57555420_2296813087306159_5294325633667563520_n 57548425_2296813817306086_2943784547617079296_n

Джура, 2016-2017

Ежегодно учащиеся нашей школы принимают участие в соревнованиях национально – патриотической игры «Сокіл Джура». В этом году соревнования проходили на базе ЗОШ № 1 , где ученики нашей школы заняли :

Этап «Впоряд» 2 место

Этап «Лынва »  1 место

Этап «Ватра»    2 место

Этап «Ведун»   3 место

Руководитель кружка Быкодер С.В.

Творча майстерня

(Відповідальна учитель трудового навчання Решетова А.В.)



Снимок

 

РОЛЬ ВИХОВНОГО ПОТЕНЦІАЛУ В СИСТЕМІ СУЧАСНОГО УРОКУ

“Не думкам треба вчити, а вчити думати”

Притча про найкращу школу

Батьки вибрали для сина кращого вчителя. Вранці дідусь повів онука до школи.Коли дід і онук увійшли у двір, їх оточили діти.– Який смішний старий, – засміявся один хлопчик.
– Гей, маленький товстун, – скорчив гримасу іншій.

Діти кричали і скакали навколо діда і онука. Тут вчитель подзвонив у дзвіночок, оголошуючи початок уроку, і діти втекли.Дідусь рішуче взяв онука за руку і вийшов на вулицю.
– Ура, я не піду в школу, – зрадів хлопчик.
–Підеш, але не в цю, – сердито відповів дід. – Я сам знайду тобі школу.

Дід відвів онука до себе додому, доручив його бабусі, а сам пішов шукати кращого вчителя. Побачивши якусь школу, дід зайшов у двір ічекав, коли вчитель відпустить дітей на перерву. У деяких школах діти не звертали на старого уваги, в інших – дражнили його. Дід мовчки повертався і йшов. Нарешті, він увійшов в крихітний дворик маленької школи і втомлено притулився до огорожі.

Задзвенів дзвінок, і діти вибігли у двір.
– Дідусю, вам погано, принести води? – Почувся голос.
– У нас у дворі є лавка, сідайте, будь ласка, – запропонував один хлопчик.
– Хочете, я покличу вчителя? – Запитала інша дитина.

Незабаром у двір вийшов молодий учитель. Дід привітався і сказав:
– Нарешті, я знайшов кращу школу для мого онука.
– Ви помиляєтесь, дідусь, наша школа не найкраща. Вона маленька і тісна.

Старий не став сперечатися. Він про все домовився з учителем і пішов. Увечері мама хлопчика запитали діда:
– Батько, Ви неграмотні. Чому Ви думаєте, що знайшли кращого вчителя?
–Черезучнів дізнаються про вчителів,– відповів дід.

Сьогодні багато говориться про екологічне забруднення. Але не менш небезпечне забруднення духовне. Мусимо визнати, що в багатьох випадках винуваті й ми самі. Десь не довчили своїх дітей, у чомусь проґавили, не стали на захист духовних святинь. Сьогодні, як ніколи, перед нами, словесниками, стоїть важливе завдання: виховати в школяра доброту, любов до людини, запобігти фізичному і моральному виродженню учнівської молоді, її бездуховності. На уроках мови, літератури, заняттях з розвитку мовлення намагаюся прищеплювати школярам високі моральні якості: чуйність, повагу до ближнього, почуття людської гідності, обов’язку, справедливості, сумління і чесність, милосердя і доброчинність. Усе це закладено в дитині від природи, тільки треба розбудити, вчасно підтримати.

Невичерпні можливості у вихованні в учнів людяності, благородства закладені в роботі над творами на морально-етичні теми. Учу школярів помічати порушення гармонії співіснування людини і природи, що сприятиме екологічному вихованню, збагаченню їх моральних і правових знань про природу і діяльність у ній людини. Наприклад, даю завдання: напишіть твір-роздум «Що для мене значить – Земля» або «Я – громадянин планети Земля».

О.П. Довженко – один з улюблених письменників учнів. Адже твори Довженка – суцільна духовність. Після вивчення кіноповісті “Зачарована Десна” пропоную дітям написати про своє дитинство, колискові пісні матері. Скласти колискову своїй майбутній дитині.

У ставленні до батьків теж відчувається дефіцит моральності, особливо тоді, коли до них приходить старість, безпорадність, вимушена самотність. «Три нещастя є в людини: смерть, старість і погані діти», – говорить народна мудрість. Перед двома нещастями ніхто не може зачинити двері свого дому. А поганих дітей можна запобігти. Чи завжди наші діти уважні до батьків своїх? Чи помічають добавлені зморшки біля очей, сивину у волоссі, смуток у куточках вуст? Намагаюсь довести дітям, що мир, спокій, щастя, благополуччя матері залежить від них. Берегти маму – значить піклуватися про чистоту джерельця, з якого ми п’ємо. Це яскраво зображується в поезіях В.Симоненка «Лебеді материнства» та А.Малишка «Пісня про рушник».

У літературних творах діти часто знаходять свої життєві ідеали. Вивчаючи п’єсу І.П.Котляревського “Наталка Полтавка”, учні роблять висновки: «…Я хотів би мати в майбутньому дружину, схожу на Наталку». «Захоплює мене в ній влучне слово, розум, скромність, а головне – вірність у коханні, вміння постояти за себе і за Петра». «Нині таких дівчат мало. Адже більшість бажає дружити з юнаками із заможних сімей, гарно вдягнених, з кишеньковими грішми».

Під час вивчення твору І.Нечуя-Левицького «Кайдашева сім’я» та перегляду однойменного фільму, учні роблять висновок, яка ж насправді роль сім’ї в житті людини.

Разом з дітьми намагаємося розглядати проблеми, порушені письменниками у творах, пов’язувати їх із сьогоденням, доводимо, чи є вони актуальними й сьогодні.

Українська мова та література – найважливіший засіб патріотичного виховання. Пріоритетним завданням для мене є руйнування стереотипу неповноцінності української мови, який упродовж попередніх поколінь з різних ідеологічних причин насаджувався в свідомості українців.

Метою української літератури є виховання національно свідомого громадянина України, формування й утвердження гуманістичного світогляду особистості, національних і загальнолюдських цінностей.

Патріотичним пафосом пройняті твори “Любіть Україну” В. Сосюри, Т. Шевченка, повісті “Облога Буші” М. Старицького, О.Гончара, В.Симоненка, М.Стельмаха, О.Олеся, Л.Костенко, Лесі Українки, І.Франка, Т.Шевченка тощо.

Значне місце у вихованні учнів посідає позакласна робота. Учителі нашої кафедри проводять багато різноманітних заходів.

Висновки

Знання сьогодні дуже важливі, та все важливіше – духовний світ дитини. Щоб не оцінка в журналі була показником роботи вчителя, а ступінь духовного взаєморозуміння. У співдружності добра, краси, свободи перетворимо навчання в мистецтво. Роботу вчителя-словесника можна охарактеризувати словами К.Паустовського. Він писав про те, що кожна мить, кожне слово, кожна думка – це золоті крихти, які треба збирати десятиріччями, щоб потім перетворити у сплав і викувати з нього свою «золоту квітку». Роками йде вчитель до цього. Якими будуть його уроки – залежить від багатьох факторів: життєвого і методичного досвіду педагога, рівня учнів. Але в одному можна бути переконаним – тільки творець може виховати творця. Тільки особистість, що володіє педагогічною майстерністю, сміливістю у виборі форм і методів роботи, здатна вплинути на формування духовного світу учнів.

Перш, ніж скаржитися на темряву, запаліть свою свічку

ДОПОВІДЬ УЧИТЕЛЯ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ ХОМИЧ А.П. НА ПЕДРАДІ 12.11.15 З ТЕМИ “РОЛЬ ВИХОВНОГО ПОТЕНЦІАЛУ ТА РЕАЛІЗАЦІЯ КОНЦЕПЦІЇ НАЦІОНАЛЬНО-ПАТРІОТИЧНОГО ВИХОВАННЯ В СИСТЕМІ СУЧАСНОГО УРОКУ”

Іноземні мови

Комунікативна спрямованість іноземних мов надає вчителю широкі
можливості у вихованні громадянської позиції, патріотизму, високих
моральних якостей особистості. На особистісному рівні патріотизм виступає як важлива стійка характеристика людини, що виражається в її світогляді,
моральних ідеалах, нормах поведінки. Розвиток патріотичних якостей учня
засобами іноземної мови враховує особливості вікового періоду і передбачає
різні його етапи.
Початкова школа. Патріотизм зароджується разом із формуванням родинних почуттів до своєї сім’ї; матері, батька, бабусі, дідуся, родичів.
Провідною темою у вивченні іноземної мови у початковій школі є, безумовно,тема «Сім’я», упродовж якої учні розповідають про своїх найближчих людей і родинне коло. Під час вивчення матеріалу з теми «Свята і традиції», молодших школярів слід знайомимо з елементами культури країни, мова якої вивчається.
Знання, які учні отримують на уроках іноземної мови подаються через
призму знань, сформованих в процесі оволодіння рідною культурою. Тому,
знайомлячись із святковими традиціями зарубіжних ровесників, обговорюються сімейні традиції, традиції святкування у власній родині та у
дитячому колективі, в якому перебувають діти.
Основна школа.Це час для виховання любові до своєї малої батьківщини –
села, міста, учнівського колективу, місцевих традицій, до історії.
В основній школі учні досягають такого рівня володіння мовою, при якому стає можливим діалог із зарубіжними ровесниками засобами інтернету чи проектної діяльності, в ході яких відбувається самоідентифікація маленького українця.
Матеріал навчально-методичного забезпечення сприяє розумінню важливості розвитку уміння співпрацювати і контактувати із представниками інших країн.
В основній школі відбувається формування навичок та умінь школярів
розповідати про своїх друзів, рідне місто, село, країну, національні свята,
столицю своєї Батьківщини, надавати інформацію про основні пам’ятки
культури, особливості вітчизняної шкільної освіти тощо. Широко застосовуються ігрові завдання, вікторини, конкурси тощо.
Для учнів середньої школи завдання стають складнішими і відповіді на
питання, вимагають певної аргументації. Тому при вивченні теми «Подорож»
учням можна запропонувати екскурсії у фортецю Хотин, подорож у Карпати.
При вивченні теми «Україна» учні презентують столицю з метою
заохотити іноземних туристів приїхати у Київ. Виховують почуття патріотизму і
матеріали про народні свята (Різдво в Україні, колядки).
У 6-му класі слід звернути увагу на розповіді про відомих сучасних
українських співаків (Руслана, Олег Скрипка, Славко Вакарчук
Старша школа. Це час на формування власне патріотизму, виховання любові до України як своєї Батьківщини. Розвиток уміння презентувати свою країну у світі, культуру і побут свого народу, святкові обряди і культурні цінності,національні особливості та реалії життя в спілкуванні із зарубіжними
ровесниками та гостями набуваються засобами активізації отриманих у
попередні роки навичок та умінь за допомогою ігрових технологій, творчих
проектів, проектних технологій, буклетів, культурних заходів і
т.п.
У навчально-методичному забезпеченні з іноземної мови для цього етапу є чимало культуро-країнознавчого матеріалу та завдань, що передбачають
використання інтерактивних технологій, націлених на практичне застосування українознавчої інформації, на проведення соціокультурних паралелей, на виховання відчуття себе майбутніми громадянами своєї країни.

ДОПОВІДЬ УЧИТЕЛЯ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ ПОГОСОВОЇ Ж.Р. НА ПЕДРАДІ 12.11.15 З ТЕМИ “РОЛЬ ВИХОВНОГО ПОТЕНЦІАЛУ ТА РЕАЛІЗАЦІЯ КОНЦЕПЦІЇ НАЦІОНАЛЬНО-ПАТРІОТИЧНОГО ВИХОВАННЯ В СИСТЕМІ СУЧАСНОГО УРОКУ”