Бібліотека

/Files/bibl.jpg

ФОНД БІБЛІОТЕКИ СТАНОВИТЬ НА 01.01.2014 РОКУ 45744 ЕКЗЕМПЛЯРІВ:

– науково – методична література – 529

– художня література – 11512

– навчальна література – 33357

– періодика – 2

– довідкова література – 316

– медіаресурси (диски) – 28.

СБА складається з алфавітного і систематичного каталогів і картотек:

– “Сім я і школа”

– На допомогу бібліотекарю

– Профільне навчання

– “Мій край, моя історія живі”

– “Донеччина”

– “Хочу все знати” (на допомогу шкільній програмі

– Зведена картотека електронних носіїв інформації.

Метою роботи її є забезпечення НВП літературою та підручниками, долучення учнів до читання, задоволення потреб та попиту користувачів.

Бібліотека має абонемент та читальну залу (в одному приміщенні), де знаходиться вся художня й галузева література, та книгосховище для навчальної літератури. Розпочато формування медіатеки, але ресурси ще досить малі, тому в бібліотеці створена зведена картотека медіаресурсів бібліотеки, шкільних кабінетів та особистих фондів учителів.

Головні задачі, які вирішує бібліотека, такі: виховання культури читання, формування навичок користування бібліотекою; сприяння самоосвіті педагогів та учнів; участь у реалізації шкільної програми компетентнісного підходу до розвитку особистості.

Читачі – учні, учителі, технічний персонал школи та деякі батьки, які отримують книжки на формуляри своїх дітей. Кількість читачів протягом останніх років незмінна й становить близько 1000 користувачів. Їх обслуговують два бібліотекарі: один з вищою бібліотечною, другий – з вищою педагогічною освітою.

Шкільна бібліотека – це скарбниця інформації. Вона функціонує як міст між школою та суспільством. Нині у світі силу має той, хто володіє інформацією, тільки в такому разі людина зможе впевнено реалізуватися на сучасному ринку праці.

Шкільна бібліотека заснована і працює з року заснування школи 1971.Школа є закладом з профільним навчанням фізики та математики. Фонд бібліотеки завжди формувався з урахуванням інтересів учнів до точних наук. Бібліотека має абонемент, читальний зал та книгосховище.

За останні роки бібліотека отримала комп’ютер і підключена до мережі інтернету, якими і користуються учні та учителі.

У добу інформації шкільна бібліотека має набути статусу інформаційного центру.

Бібліотека перетвориться на мультимедійний бібліотечно-інформаційний центр. Це буде структурний підрозділ, у якому поєднані як традиційні засоби інформації:

– книги, підручники, навчальні посібники,

– газети, журнали, методичні, періодичні видання,

– довідково-інформаційний фонд,

– таблиці, схеми,

так і нетрадиційні зараз мультимедійні засоби:

– сучасні комп’ютери, об’єднані у локальну мережу,

– високошвидкісна лінія Інтернету,

– навчальні відеофільми з базових дисциплін,

– телематеріали, супутникове телебачення,

– відео зйомки позакласних заходів, відкритих уроків тощо,

– навчальні комп’ютерні програми,

– потужна розмножувальна техніка,

– фонд електронних підручників, художньої, науково-популярної та довідкової літератури,

– медіатека.

Наша бібліотека буде центром інформаційної інфраструктури школи, базою для різноманітної позаурочної роботи учнів, учителів. Тут буде створена можливість для індивідуальної та групової науково-пізнавальної творчої діяльності, забезпечено вільний доступ до різних інформаційних джерел,

умови для спілкування між учнями й учителями різних шкіл.

Тому в майбутньому бібліотека буде мати різні зони для обслуговування читачів:

a. абонемент художньої, галузевої та науково-методичної друкованої літератури,

b. читальна зала для індивідуальних занять учнів,

c. кабінет медіатеки для роботи учнів та вчителів.

Самостійно або у співпраці з учителями школи бібліотека проводить або приймає участь у проведенні різних масових заходів, присвячених пам ятним датам, святам, актуальним темам:

– урок-лекція “ Строки, опалені війною”

– урок-діалог “ Що ми вибираємо : книга чи комп ютер.”

– бібліотечний урок “ Живи, книго”

– урок позакласного читання “Літературні казки”

– літературний вернісаж “ Я відкрив для себе…” ( за творчістю сучасної української письменниці Лесі Вороної)

– літературне свято “Дім без книги — день без сонця”

-літературно-музичний вечір “Служенье муз не терпит суеті, прекрасное должно біть величаво”

-поетична година “ Іменинні прогулянки із дідусем Чукошею”

– літературно — музична вікторина “Паралелі”

Для учнів других класів було проведено свято “ Дім без книги — день без сонця”. У проведенні цього свята брали участь учні, учителі, батьки та бібліотекарі школи. У класах були проведені вікторини, літературні читання, бесіди про історію створення книг та про іллюстраторів дитячих книжок, конкурси загадок, гра-подорож “Дитячі книги — ювіляри”. Дуже зацікавили дітей виставки улюблених книжок із особистих та шкільної бібліотек, які були організовані у класних кімнатах. Книжками з цих виставок діти між собою обмінювались. У фойє школи проходив вернісаж іллюстрацій “Улюблені героЇ”.

Усю свою роботу бібліотека будує на тісному зв’язку з учителями та батьками учнів. Найголовніше для нас – ніхто не повинен піти з бібліотеки, не отримавши потрібної допомоги.

АВТОР СТАТТІ: БІБЛІОТЕКАР СОЛОВЕЙ О.В.